Kolejnictwo Polskie

ZACHODNIOPOMORSKAKOLEJ.PL | |
Data utworzenia: | 2022-09-16 14:02:28 |
Aktualizacja: | 2025-07-26 09:16:16 |
Poznaj początki polskiego kolejnictwa, odkrywając jego dynamiczny rozwój na zachodnich terenach. Poznań stał się kluczowym węzłem w 1856 roku, łącząc się z Wrocławiem, zaś Krzyż już w 1851 roku zyskał znaczenie jako węzeł Ostbahn. Pierwsza linia do Poznania wiodła ze Stargardu/Szczecina, kształtując wczesną sieć. Dworzec Szczecin Główny przeszedł transformację w 1869 roku, stając się przelotowym. Dekadę później, modernizacja dotknęła Poznań, budując odcinek przez Jeżyce i usuwając nieużywane tory. Te historyczne zmiany świadczą o ciągłym postępie w rozwoju krajowej infrastruktury kolejowej.
Podsumowanie wygenerowano automatycznie.Pełna treść oryginalnego wpisu poniżej.
W 1856 oddano do użytku ostatni fragment z Jeżyc do Poznania Gł., gdzie połączyła się z nowo wybudowaną linią Kolei Górnośląskiej z Wrocławia (linia Wrocław – Leszno – Poznań). W międzyczasie, w 1851 w Krzyżu powstał węzeł kolejowy z późniejszą linią z Berlina do Królewca (czyli tzw. Ostbahn). Linia ze Stargardu/Szczecina była pierwszą, która dotarła do Poznania. W 1869 przekształcono dworzec Szczecin Gł. Z czołowego w przelotowy, zmieniając przebieg torów w kierunku Dąbia, a dawne torowisko rozebrano. 10 lat później wybudowano odcinek między Poznaniem Wolą a dworcem głównym przez nową stację Jeżyce (obecnie podg „Poznań POD”) i podobnie jak w Szczecinie, nieużywane już tory rozebrano.
Link: http://zachodniopomorskakolej.pl <-- Aktywuj wpis by aktywować link
Oceń tę stronę: Dokonaj oceny przyciskiem |
library_books Sofy rozkładane Poznań Meble BlackArt » |
|